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Mensaje Nueva versión del SGDK de Megadrive

#1  Ryo Suzuki 19 Octobre 2017, 11:59 AM

Llega la 1.32 de este development kit libre para la vieja 16 bits de SEGA.

Los cambios de esta versión:

Citar:
Changelog 1.32 (October 2017)

COMPILER

added VS project for easier compilation with Visual Studio (thanks to lab313)
LIBRARY

TIMER
fixed getSubTick() method (no more possible rollback)
minor fix in getFPS() and getFPS_f() methods
VDP
tweaked default VRAM memory layout
BITMAP
changed get/setPixelXXX(..) methods so they now work on single pixel (not anymore doubled X pixel resolution)
changed drawLine(..) method so it now work on single pixel (not anymore doubled X pixel resolution). WARNING: drawLine(..) is not anymore doing clipping, use BMP_clipLine(..) first for that.
added get/setPixelXXXFast(..) methods for fast get/set pixel operation (no clipping check)
SOUND
fixed auto PCM selection when playing sample with driver 2ADPCM and 4PCM.
fixed default tempo for PAL system with XGM driver
SPRITE WARNING: you now require to set the sprite depth to use depth sorting (not anymore using the sprite Y position).
replaced SPR_FLAG_AUTO_YSORTING by SPR_FLAG_AUTO_DEPTH_SORTING
replaced SPR_setYSorting(..) method by SPR_setDepthSorting(..) / SPR_setZSorting(..)
replaced SPR_sortOnYPos() by SPR_sortOnDepth()
added void SPR_setDepth(..) / SPR_setZ(..) methods to set sprite depth
fixed VDP_updateSprites() with DMA queue operation (prevent sprite table modifications before DMA occurs).
STRING
added int16ToStr(..) and uint16ToStr(..) methods (faster than intToStr(..) or uintToStr(..) for 16 bit integer, thanks to clbr)
optimized intToStr(..) and uintToStr(..) methods (thanks to clbr for that)
SAMPLE

added XGM Player sample
Bench
added some pixels / line draw tests
Donuts
updated for new depth sorting refactoring


Lo podéis bajar aquí: https://stephane-d.github.io/SGDK/

A ver si os animáis a hacer algo con la Megadrive. Hay mucha gente ya trabajando con esta librería y creo que es muy potente ya.
 




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Mensaje Re: Nueva Versión Del SGDK De Megadrive

#2  ULTIM4TEGAM3RPR0 20 Octobre 2017, 01:29 AM

Genial noticia. Ya se están viendo resultados muy tochos, hasta desarrollos de software para creación de sonido con su interfaz gráfica made in 16-bits a full  
 



 
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Mensaje Re: Nueva Versión Del SGDK De Megadrive

#3  Ristar 20 Octobre 2017, 08:56 AM

Estas noticias siempre son bienvenidas, sobre todo para la gente que sepa darle uso.

Los demas solo podemos esperar a ver resultados
 



 
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