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Mensaje Sonic 3D Homebrew Texture Maping Test

#1  saturn1995 06 May 2017, 12:47 PM

Hay gente empeñada en darnos alegrias....


https://www.youtube.com/watch?v=RdzAl7iSfsI

https://www.youtube.com/watch?v=z5agzrz6G5wç


Small update from yesterday. I'm now using the peach castle model from Mario 64, DS edition. It has extra geometry, which is sadly slowing down the game. I quickly texture mapped the level, so it doesn't look that great (plus the textures are only 32x32). Since I didn't spend much time modifying the level, there are several triangles, which cause problems with the textures (Saturn uses quads). I tried to make it run on the 2 CPU, but the game just kept crashing, so I'll have lot of work to properly implement the slave CPU usage. As you might notice, the framerate improves while Sonic is spinning : this is because my animation code for running isn't optimized yet. The second Sonic model is for testing purposes as I plan to add Tails following Sonic (around the same amount of polygons). The textures have problems because of the geometry, which sadly distorts everything unless it's perfectly square. My collision detection isn't working properly right now, I only have a few hardcoded bounding boxes, which really isn't ideal. I'll work to improve that, but getting the 2nd cpu to work would help a lot to improve everything! Also, not shown here, but I got the fisheye lens working (it's really easy to implement, just one line of code), so it would be quite easy to remake Sonic X-Treme (minus recreating the levels).

I'm using JO ENGINE libraries and coded the game in C, running the game on Yabause emulator.
 



 
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Mensaje Re: Sonic 3D Homebrew Texture Maping Test

#2  segatasanshiro 06 May 2017, 02:33 PM

Y de las grandes a tenor de lo que se ve amigo Saturn1995.

Sega Saturn Shiro.
 



 
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Mensaje Re: Sonic 3D Homebrew Texture Maping Test

#3  Fandu 08 May 2017, 12:47 AM

Muchas gracias por notificarlo saturn1995, esto es algo realmente increible amigo, me he quedado sin palabras al ver lo que una sola persona a ratos con el Jo Engine y sin demasiada experiencia en programación ha podido hacer en unas semanas.
Ojalá pueda hacer algo realmente jugable, aunque sea una demo de pocos niveles ya estariamos hablando del primer juego 3D totalmente homebrew en Saturn.

Espero que este proyecto termine bien, realmente me gustaría aprender a hacer algo así, tiene que ser una experiencia muy satisfactoria ir viendo como van saliendo resultados después de horas de quebraderos de cabeza.

Y no me quiero olvidar de otros proyectos que también están en activo, agradecer y animar a toda esa gente que en silencio se pegan horas frente al monitor y nos dan alegrías como esta  

Aquí dejo otro video de hace apenas unas horas:


YouTube Link


Me da a mi que el Jo Engine y el futuro proyecto del Dr. Abrasive nos darán muchas sopresas.
El maestro Yu debería fundar una escuela para enseñar a programar en Saturn y exprimir sus capacidades con los medios de hoy en día.  
 




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