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Mensaje Street Fighter 2 Remastered Edition Para Sega Genesis

#1  RichterBelmont 23 Julio 2020, 09:54 PM


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Cambios que incluye:

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[MAIN CHANGES]

New HUD.
New text/fonts.
Player select map updated.
Player mini-portraits updated with more shading and details.
Blanka Mini portrait was changed to arcade version.
All regular portraits was updated with more colors and details.
Balrog References to Mike Tyson have been restored, including new colors based on this era of the fighter.
Bison portrait restored like the arcade.
All animation frames have been revised gaining more movement and restoring omitted details.
All characters have gained a new alternative color in the turbo version.
Chun Li won a new Kikoken animation and sprites.
Guile Sonic Boom has been updated and is closer to the SSF version.
All scenarios have been redone with new art, more objects, animation and more simultaneous colors on screen.
All endings have been revised and are much closer to the arcade.

[GAMEPLAY CHANGES]

Bug Fix for turbo M. Bison’s Light Psycho Crusher (makes Light Psycho Crusher chip twice on block)
Fix incorrect charge time (too high) assigned to Turbo Guile’s Sonic Boom
Fix incorrect damage value (too high) assigned to Dhalsim’s Yoga Noogie Grab

[OTHER CHANGES]

Console censorship removed


Me parece una mejora bastante impresionante de esta version de Street Fighter 2. Si les interesa, pueden descargar el parche acá: https://www.romhacking.net/hacks/5273/
 



 
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Mensaje Re: Street Fighter 2 Remastered Edition Para Sega Genesis

#2  Jasvy 27 Julio 2020, 11:20 AM

Pues sí, es bastante impresionante. Hace tiempo ya que Pyron lanzó una versión con los samples de audio impresionantemente mejorados. Cuando veo estas cosas pienso que porqué no se hicieron muchas de estas cosas en el cartucho original. Tampoco creo que a nivel de peso sea grande la diferencia. ¿Falta de tiempo? ¿O es que realmente esos bytes extras hacían imposible meterlo en los 24 megas del cartucho? ¿O directamente se trataba de indiferencia? Me inclino más por la primera opción... el lanzamiento de Street Fighter 2 para Megadrive fue tortuoso... con descarte de una primera versión de la Champion Edition (que circula desde hace poco por la red de redes) y lanzamiento del Special Champion Edition en tiempo record, sobre todo teniendo en cuenta que al parecer es una versión que parte de cero, descartando el trabajo previo en la versión que no se lanzó. La versión lanzada es impresionante para la época, pero da la sensación de que un mes o dos más de trabajo extra le hubiera valido para ser sensiblemente mejorada. Pero cuando se lanzó ya era tarde, y un nuevo retraso hubiera sido aún peor.
 



 
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